کارگاه مادر و کودک

لیست کلاس ها

تمرينهاي هفت گانه افزايش دقت و تمركز

1397/8/28 13:54
550 بازدید
اشتراک گذاری

 

‍ 🍃 تمرينات هفت گانه براي افزايش تمركز كودكان

 

 

 

 

 

  1⃣ #تجسم  از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد. سپس تصوير يكي از اشكال هندسي مانند مثلث را در ذهن تجسم كند و بعد از آن با چشمان بسته آن تصوير را روي كاغذ ترسيم كند. از او بخواهيد اين كار را دوباره تكرار كند وتصوير متجسم دهنش رانقاشي كند . در مراحل پيشرفته تر مي توان اشكال متفاوت و پيچيده تري مانند مربع، لوزي، ستاره و ... انتخاب كرد. 

2⃣ #حدس_شكل ها  از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد، آنگاه اشكال هندسي را به او بدهيد و از او بخواهيد كه نوع آنها را حدس بزند. در مراحل پيشرفته تر اشكال حيوانات مختلف را به او پيشنهاد دهيد. 

3⃣ #تمركز_بر_دما  دستان كودك را در دست بگيريد و هنگامي كه چشمانش بسته است، دو شيء كمي گرم و كمي سرد را در دستانش بگذاريد و از او بخواهيد دمايي را كه احساس مي كند شرح دهد.

  4⃣ #تمركز_بر_صداي_محيط  هنگامي كه با كودك به مكان هاي شلوغ مانند پارك، رستوران، ساحل، جنگل و... مي رويد، از او بخواهيد به صداي طبيعت گوش فرا دهد، صداهايي مانند صحبت افراد حاضر در محيط، صداي آب، صداي امواج دريا، صداي برخورد و تماس اشيا، صداي پرندگان و.... اكنون از او بخواهيد هر صدايي را كه مي شنود توضيح دهد.

  5⃣ #بازي_با_انگشتان  از كودك بخواهيد انگشتان دستش را باز نگه دارد و با تمركز روي يكي از آنها، آن را خم كند. وقتي تمام انگشتانش را بست، دوباره از او بخواهيد دستش را باز كند و اين بار با تمركز بيشتر يكي از انگشتانش را خم كرده و دوباره باز كند، سپس همين كار را براي انگشت بعد انجام دهد بدون اينكه انگشتان ديگر را خم كند.

  6⃣ #تكنيك_تنفس  از كودك بخواهيد به آرامي تنفس كند و تا 10 بشمارد. عمل شمارش بايد در هر دم و بازدم تكراركند. 

7⃣ #نگاه_كردن  شيء را در فاصله چند متري كودك قرار داده و از او بخواهيد كه به آن شيء بدون پلك زدن نگاه كند. هر چه مدت زمان مشاهده بدون پلك زدن طولاني تر شود تمركز وي را به همان نسبت افزايش خواهد داد.  اين نكته را به كودك يادآور شويد پلك نزدن هميشه خوب نيست و مختص انجام اين تمرين است .

 

#بازي#كودك#تمركز#دقت#مادروكودك#خلاقيت#غرب تهران#صادقيه##creative #madarokoodak #

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مدرسه شطرنج مشهد
11 آبان 98 13:24
درود و خدا قوت از مطالب تون واقعا استفاده می کنم و لذت می برم. در سایت تون یه سری مقالاتی را خواندم، مخصوصا این مقاله؛ مدت زمانی است که من یه سری از مقالات شما را مطالعه می کنم. همان طور که در این قسمت از مقاله تون ذکر کردید: " بازي با انگشتان:  از كودك بخواهيد انگشتان دستش را باز نگه دارد و با تمركز روي يكي از آنها، آن را خم كند. وقتي تمام انگشتانش را بست، دوباره از او بخواهيد دستش را باز كند و اين بار با تمركز بيشتر يكي از انگشتانش را خم كرده و دوباره باز كند، سپس همين كار را براي انگشت بعد انجام دهد بدون اينكه انگشتان ديگر را خم كند." با این مطلب کاملا موافقم. یکی از روش های افزایش تمرکز در کودکان بازی کردن هست. اگر بتوانیم دقت و تمرکز فرزندمان را از کودکی تقویت کنیم، می توانیم به کودکانمان کمک کنیم تا در جنبه های مختلف زندگی در آینده پیشرفت کنند. من مقاله دیگری در مورد افزایش دقت و تمرکز در چند سایت دیگر خوانده بودم که یکی از روش های افزایش تمرکز "بازی کردن شطرنج" می باشد. آموزش شطرنج به کودکان با زبان ساده می تواند در مدرسه شطرنج انجام شود و شطرنج علاوه بر افزایش دقت و تمرکز، مزایای بسیار دیگری هم دارد مانند افزایش خلاقیت، تقویت حافظه، تقویت اعتماد به نفس، توانایی حل مساله و ..... موارد بسیاری دیگر. اگر در سایت تان در رابطه با شطرنج هم مطلب گذاشته شود خیلی خوب خواهد بود تا اطلاعات کاربران در مورد مزایای آموزش شطرنج به کودکان بیشتر شود. با تشکر